.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هر کیلو ماهی خاویار معادل30 تا 40 بشکه نفت
خاویار گرانترین محصول شیلاتی جهان است که مرغوب ترین آن خاویار ایران است و دریای خزر به عنوان بزرگترین منبع ماهیان خاویاری دنیا، 90 درصد خاویار جهان را تامین می کند.
هر کیلو ماهی خاویار معادل30 تا 40 بشکه نفت

خاویار گرانترین محصول شیلاتی جهان است که مرغوب ترین آن خاویار ایران است و دریای خزر به عنوان بزرگترین منبع ماهیان خاویاری دنیا، 90 درصد خاویار جهان را تامین می کند.
رئیس انستیتو تحقیقات بین المللی ماهی های خاویاری در ایران گفت: دریای خزر به عنوان بزرگترین منبع ماهیان خاویاری دنیا، 90 درصد خاویار جهان را تامین می کند.
محمد پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر در رشت اظهار داشت: خاویار گرانترین محصول شیلاتی جهان است که مرغوب ترین آن خاویار ایران است.
وی خاطرنشان کرد: خاویار طلایی، سرخ و سیاه از انواع خاویار است که در این میان خاویار سیاه از ارزش قابل توجهی برخوردار است.
پورکاظمی بیان داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده، پنج گونه ماهی خاویار در دریای خزر زیست می کنند که این انواع عبارتند از تاس ماهی ایرانی یا "قره برون"، تاس ماهی روسی یا "چالباش"، فیل ماهی یا "بلوگا"، اوزون برون یا "سوروگا" و"شیپ" یا تاس ماهی شکم برهنه.
وی همچنین یادآور شد: با توجه به قیمت بسیار بالای خاویار در تجارت جهانی این محصول می تواند یک کالای بسیار ارزشمند ارزآور برای درآمدهای غیرنفتی کشور محسوب شود.
پورکاظمی در ادامه با اعلام اینکه تا 30 سال آینده میزان ذخائر نفت کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: هر یک کیلو ماهی خاویار می تواند جای 30 تا 40 بشکه نفت را بگیرد.
این مقام مسئول افزود: با حفاظت، صیانت جدی و اصولی و تکثیرطبیعی زیاد این گونه های با ارزش در رودخانه ها می توان سالانه 150 تا 200 تن خاویار داشت و این مهم نقش اقتصادی بسیاری در کشور ما خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و امارات عمده ترین مشریان خاویار ایران هستند.
پورکاظمی بیان داشت: در سالهای اخیر برخی از کشورها اقدام به پرورش ماهیان خاوری و عرضه خاویار به بازارهای بین اللملی کرده اند اما خاویار ایران مشتریان خاص خود را دارد.




استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.496 seconds.